Dear Darlin

Gud så jag har saknat jim, han ringde idag. Och jag har verkligen saknat allt med honom. Hans röst. Hans skratt, eller när han ska berätta något, och pratar väldigt snabbt så man knappt inte hinner flika in med ett svar, haha jag har till och med saknat det.. det kändes så bra i telefonen nyss, han sa att han längtar efter mig, och att jag ska sluta vara sjuk nu. Jo, det ska jag ju..men blir hemma imorgon, som en bonus dag. Hade nog inte orkat alla promenader med hundarna känner jag.

När vi la på förrut så sa du: "Jag tycker om dig" Jag tänkte, jag tycker om dig så himla mycket mer än bara " jag tycker om dig" Skulle du bli rädd om jag sa att jag älska dig? Vad skulle du känna? Vad skulle du svara? Tusen tankar.. Kan det bli fel om jag säger orden? Vad skulle ens kunna bli fel? Du betyder så mycket för mig.  Jag älskar hur jag känner när jag är med dig. och har väldigt starka känslor för dig.

Om man älskar någon varför hålla det inom sig? det låter ju dumt kan man tycka, man kan vara osäker på hur personen man säger det till, "ska ta det" är det ömsesidigt så är det ju underbart! Men orden är inte alltid enkla bara att säga bara för att dem är sanna? Men visst jag vet hur det bara blir naturligt att säga, Och hur orden bara kan slinka ut med & endå vara äkta. Och vilken lycka det är. Att älska och bli älskad. Såå underbart..

 

Jag är helt övertygad om att jag älskar dig på ett eller annat sätt, Men jag vill inte skrämma iväg dig. Men vafan! Jag borde väl bara säga det rakt ut, eller hur gör man? Jag har ju sagt orden förrut, och menat dem. Men inte till denna kille så visst är det något speciellt med det.

men alla "tänk om..." dödar mig lite.         (för övrigt konstigt skrivet, och tankar som bara flödar)

Tror du att man kan älska en människa på olika sätt vid olika tidpunkter i livet? Och hur berättade du för din pojk/flickvän att du älskar/de hen?

Kommentarer:

1 Jennifer :

För mig blev det enkelt. Jonathan hann före mig.

Vad är det värsta som kan hända? Förhoppningsvis blir det bara bättre om du berättar hur du känner <3

2 Josefine Anerland:

Tankarna brukar flöda när man är kär. Och jag tror att alla känner sådär när dem inte är 100% på vad den andra "partnern" känner riktigt. Alla är nog nervösa, vill inte skrämma bort osv. Men jag skulle nog ändå säga att det är bättre att satsa, säga som det är.

Min käraste pojkvän var först med att säga Jag älskar dig. Men utan att ens tveka en sekund sa jag det tillbaka med ett brett leende på läpparna, för så var det ju. Jag hade bara aldrig sagt det, innan dess.

Kommentera här: