skyltdockorna är inte det "perfekta" i mina ögon.

Ja, kort fattat, winnerbäck säger det bäst:
"Det hänger nån slags boxershortsmodell i alla fönster där jag går,
och undrar om jag vill se ut som han.
Ja, det, som skulle va' kalsonger, blir en pil i våra mönster;
hur vi mår."



till det som många pratar om- som ett myggbet river folk upp diskussioner om det
jag påstår inte att det inte är viktigt, för det är det väl. ibland vill jag bara säga tyvärr. det är sjukt.
är det så det ska vara? ideal, komplex. det här idealet förstör folk. varför, varför?
men tjatet börjar bli för mycket, och man vill bara sjunka under jorden, iallafall jag.
och det känns riktigt jävligt måste jag säga.kanske är det bara för mig det känns
som många snackar om det. för att jag tänker på det. men klart, det är många som "berörs" av det

Alla har väl någongång tänkt " jag skulle vilja se ut som henne." eller inte se ut som
Och sen alla den här reklamen på tv och på stan i skyltfönstern det ska vara reklam för kläder
men blir något helt annat.  tjejer ska ha lite former, vad finns det annars? 
i mina ögon och öron är det inte friskt,  i en dels ögon är det det såkallade "perfekt"
egentligen är sjukt, media eller vad fan det är. ger ut singnaler så här ska ni se ut!
det sänder ut fel singnaler, det är inte rätt. och speciellt inte för unga, men också vuxna.
ja, "skyltdockor" är inte det så kallade perfekta. du är det, som du är.
visst, jag har tänkt "sådär vill jag se ut" men jag inser nu hur fel det låter och är
det borde inte vara såhär, sjukt. men jag ska bli nöjd med mig själv som jag är.




Kommentarer:

1 Ami:

Ditt inlägg är nog det bästa jag har läst på länge!

2 Jennifer:

bästa vän du har så jävla rätt i det du skriver.

3 ida:

bra text , den stämmer !! :)

4 iriz wihk:

- om jag får säga det själv så är du bra på argumentera å skriva dina åsiker bra och på rätt sätt. men jag hoppas du inte " leker " att du kan, eller att du försöker. utan du ska kunna, ifall nu någon ställer dig mot väggen om detta inlägg. peace

Kommentera här: